Amanda M

Jag heter Amanda Moberg, född 97 och går sista året i högstadiet. Ska efter sommaren börja gymnasiet och har önskat ekonomi.
 
Vi flyttade till Lyckås i februari i år och efter det har det gått framåt. Tidigare hade jag nästintill tröttnat på ridningen och att åka ut  till min dåvarande foderponny varje dag kände jag mig alltid tvingad till. Hade många gånger tanken på att ge upp, då det mest bestod utav motgångar med min foder ponny och inridiningen utav Candy gick inte alls framåt.
Men efter att ha flyttat till Lyckås så har jag börjat tycka ridningen är kul igen. Candy utvecklas för varje dag och även jag har utvecklas i min ridning.
 
Caramint Candy, kallad Candy till vardags är ett 4 årigt sto, svenskridponny.
Hon är just nu inom ridning och är väldigt posetiv och framåt, dock har hon sina knep att komma undan.
Candy har vi haft i något mer än 2 år och hon kom till oss som oinriden. Min syster har för det mesta stått för inridningen ibörjan eftersom jag hade foderponny.
Men nu har vi delat upp det och vi båda rider ungefär lika många gånger i veckan.
 

Kommentarer

Ditt Namn:
VIP?

Mail (publiceras ej):

Har du en blogg ?:

Skriv din kommentar här::